Retur och reklamation

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@techvizor.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar och returnera varan.
Ångerrätten gäller från dagen efter att du har tagit emot varan. Ångerrätt gäller inte för företag.

Det är viktigt att varan som returneras är i säljbart skick dvs oanvänd, oskadd, ren och packad i originalförpackning med alla tillhörande delar, etiketter och eventuell manual.

Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Kunden står för returfraktkostnaden. Paketet kan skickas antingen direkt
till vår adress eller till ett uthämtningsställe.

Så här gör du när du vill använda din ångerrätt:

1. Du ska återsända varan till oss senast 14 dagar efter den dag då du har meddelat oss att du kommer att utöva ångerrätt.

2. Om du har öppnat och undersökt produkten, packa ner den noga först i originalförpackningen och sedan i en lämplig transportförpackning (låda, bubbelpåse o dyl) som skyddar varan väl. Om möjligt använd samma emballage som du fått varan levererad i.

3. Viktigt! Märk transportförpackning med namn och ordernummer. Detta är nödvändigt för att vi ska kunna identifiera din order och behandla returen.

4. Skicka returen till:

KMS Group AB

Vardövägen 84

13657 Vega

Returen behandlas inom 3–10 dagar efter att vi har mottagit den. Därefter godkänner vi återbetalningen till betalningsmottagaren (ex. Klarna). Återbetalning sker med samma betalningssätt som du själv använt vid beställningen.

Det är viktigt att originalförpackning inte skadas så undvik att skriva på
originalförpackningen eller klistra på tejp.

Om produkten returneras i annat skick kan ett prisavdrag på minst 30% av produktens värde göras vid återbetalningen.

Vi behåller oss även rätten att neka återköp om den returnerade produkten eller dess förpackning inte är i säljbart skick.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.